17-годишно момиче умря от тампон

17-годишна белгийка от Валкур, Валония, първо е била лекувана от гастроентерит, но е починала от Синдрома на токсичния шок, септицемия. Това е заболяване, причинено от използването на тампони.

Момичето умря в четвъртък, на 9 януари. Открити са бактерии, които говорят за стафилококи, налични в санитарния материал, съобщава RTBF.

Майка й разказа пред медиите, че тийнейджърката първо е хоспитализирана в болница с треска и повръщане. Едва когато е постъпила в интензивното отделение, тя е била диагностицирана със Синдрома на токсичния шок, предава MBS News, цитирани от 24 часа.

След сполетялата трагедия в семейството, майката решила да ходи в училища и центрове, за да запознае и разпространи информация сред подрастващите с потенциалните рискове от използването на тампоните. Целта е да се предотврати нов смъртен случай.

Синдромът на токсичен шок (SCT), който причинява висока смъртност, е изключително рядък, но броят на случаите се увеличава през последните години, уточнява RTBF. Във Франция, например, през 2019 г. е имало не по-малко от 20 случая. В Белгия, в Намур, 16-годишно момиче е починало по същите причини през 2016 г.

Още статии в тази категория

Ако статията Ви е харесала или смятате, че е полезна - моля споделете я с приятелите си.

Споделянето е много лесно и става само за секунда. Използвайте бутоните на социалните мрежи по-долу. Благодарим Ви!!!
x
Share via