Историята познава няколко жени, които притежават вродени класа и чувство за стил и една от тях е Одри Хепбърн.
Одри Хепбърн е родена на 4 май 1929 г. в Брюксел. Прекарва ранните си години в Англия, където учи в пансион.
По време на Втората световна война учи в Холандия, но след като нацистите нахлуват и там, Одри и майка ѝ се мъчели да оцеляват.
Известно е, че през този период малката Хепбърн е помагала на съпротивата, като пренасяла техни съобщения.
След войната Одри преследва страстта си към танците.
Учи балет в Амстердам, а по-късно и в Лондон.
Едва 22- годишна Одри заминава за Ню Йорк, където участва в комедийна продукция на Бродуей.
Само седмици след това от Холивуд проявяват голям интерес към нея.
Тук ще ви запознаем с 10 урока, които можем да научим от нея и филмите й.
А-силует
Друг забележителен филм на Одри Хепбърн е „Клоунско лице“. В него моден фотограф (Фред Астер), я въвежда в света на модната индустрия. И в този филм актрисата носи рокли без ръкави с А-силует на модните къщи Диор и Живанши, отново с дълги до лакътя ръкавици, с което затвърждава славата си на стилна модна икона. Подчертаването на идеалната женска фигура се превръща в един от основните детайли в стила на Одри.
Тъмни очила
Един довършителен детайл към класиката и женствеността на Одри се явяват тъмните очила с плътна пластмасова рамка, каквито актрисата носи в „Обир в музея“. Със закачлива форма и орнаменти, тя ги носи не само във филмите, но и в ежедневието си, без значение дали е с широкопола шапка или със ски екип.
Шапките
Те са неизменна част от стила на Одри Хепбърн, независимо дали са с широка периферия или бомбета. Стилистката на актрисата Едит Хед се грижи те да не прикриват лицето, така че невероятните ú очи и скули да се открояват.
Дълбоко изрязани ръкави
Романтичната комедия „Сабрина“ донася награда „Оскар“ на дизайнера на костюмите Едит Хед и налага „запазената марка“ на вида на Одри Хепбърн. Тя избира известния испански дизайнер Кристобал Баленсиага да направи роклята ú, но той отказва да участва. И така една от най-известните черни рокли, тази с четвъртито изрязани рамене, е измислена от не по-малко известния френски моден дизайнер Юбер Живанши. Одри се сприятелява с него и носи дрехите му както на екрана, така и в реалния живот.
Равни подметки и обувки без пети
Интересно е да се отбележи, че независимо с какъв тоалет е и каква сложна комбинация от детайли носи, актрисата успява да избягва затворените отзад обувки. Любимите ú модели са били с равни подметки и мокасини, с които тя е забелязвана дори и през лятото. Тя ги комбинира с къси панталони и класически тренчкот, както и с обемни вълнени палта.
Бяла блуза
Тази най-проста и елегантна част от гардероба отваря широко поле за въображението, като същевременно поддържа високия стил. Още преди синкаво-белите блузи на Мезон Мартин Маргиела, актрисата демонстрира умението си да изглежда като една истинска дама дори и в дрехи от мъжкия гардероб. Във филма „Римска ваканция“ тя е облечена в бяла блуза, загащена в синя пола с широк колан. В основата на образа на Одри стои лесната небрежност, чувството, че този вид е създаден без колебание и все пак внимателно и компетентно. Умението ú да носи бяла блуза, леко навивайки ръкави, е нейният запазен стил. Стилистите често съветват да си купим бяла блуза като ключов елемент за целия гардероб и дават за пример начина, по който Хепбърн я носи като част от елегантни и грациозни тоалети.
Бижутата на Тифани
Благодарение на един от най-емблематичните филми в историята на киното – „Закуска в Тифани“, Одри Хепбърн се превръща във въплъщение на образа на киноиндустрията. След екранизацията на романа на Труман Капоти, продажбите на бижута на „Tiffany & Co“ удрят тавана. Наниз с три реда перли, тиара и големи обици, дори в комбинация с обикновена рокля, се превръщат в знак за лукс и спонтанност. Хепбърн умело добавя Тифани към всекидневния си образ, учейки момичетата как да изглеждат естествено, дори и докато носят бижута за милион долара.
Вталени жакети
Всяка жена трябва да притежава перфектния блейзер или жакет. Дали ще са класически плетени жакети или блейзери в стила на Ив Сен Лоран, изборът е неограничен. В „Обир в музея“ и „Сабрина“ актрисата се появява в строги женски тоалети, все едно току-що купени от известния универсален магазин Бергдорф Гудман. Когато избирате сакото на мечтите си, припомнете си как изглежда Одри Хепбърн в тези филми.
Панталони „Капри“
Във филма „Следобедна любов“ Одри Хепбърн играе млада челистка, студентка в консерваторията. Точно като героинята си, и актрисата често е забелязвана да носи дълги до прасеца ¾ тесни панталони. Невероятно популярният модел е комбиниран с бухнали пуловери и леки копринени блузи. Най-трудната част е да се избере правилния модел на тези панталони, защото той може визуално да добави обем и да скъси краката. Основното правило е, че подгъвът на крачола трябва да се пада на най-тънката част на крака, като дължината може да варира от коляното до глезена.
Черният цвят
Това винаги е бил любимият цвят на творческия елит. Цветът на елегантността и открояването от масата, той винаги е вълнувал въображението на известните модни дизайнери, насърчавани да подходят от друга гледна точка към правилата на цветовете и формите. Черните рокли на Одри Хепбърн са влезли в историята не само заради това, че са произведения на светила като Диор и Живанши, а и благодарение на умението ú да засенчи дори най-великолепните тоалети на филмовите звезди, украсени със сребро и злато, появявайки се в най-скромна черна коктейлна рокля. Изненадващо, но най-тъмният цвят от палитрата разкрива най-добре човешката личност.